W jaki sposób tworzyć banery reklamowe, które umożliwią większą sprzedaż?

Banery reklamowe to jedna z najpopularniejszych metod promowania swoich usług w Internecie. Można odnaleźć je praktycznie w całej sieci. Z ich pomocą można reklamować wszystko – od komputerów, sprzętu AGD, aż po usługi świadczone przez elektryków. W ciągu ostatnich lat banery stały się najbardziej skutecznymi nośnikami profesjonalnych i dopasowanych do konkretnego odbiorcy reklam. Wiele z nich funkcjonuje dzięki danym pochodzącym z historii przeglądarki. Mowa w tym przypadku o tzw. remarketingu. Pozostaje jednak pytanie o to, czy rzeczywiście można zbudować skuteczną kampanię reklamową, opierając ją na informacjach pochodzących z plików cookies użytkowników Internetu? Jakie plusy, a jakie minusy wynikają z podobnego rozwiązania? Czy warto zwrócić się o pomoc w stworzeniu banera reklamowego do firmy świadczącej takie usługi?

Banery reklamowe: Z czego wynika Ignorowanie ich przez internautów?

Liczba reklam znajdujących się w Internecie jest tak ogromna, że wielu użytkowników sieci zwyczajnie nie zwraca na nie uwagi. Banery są bagatelizowane przez odbiorców z wielu przyczyn, a jako najważniejsze z nich warto wymienić to, że często nie wzbudzają one większych emocji, zawierają nieciekawe treści, wyglądają jak spam, wirusy lub inne niebezpieczeństwo dla naszego sprzętu, a także wywołują strach przed tym, że kliknięcie w link wywołała nieoczekiwaną reakcję.

Statystyki informują o tym, że bez mała 50% respondentów jest zdania, że banery reklamowe online nie są żaden sposób angażujące. 30% badanych twierdzi, że mogliby kliknąć reklamę tylko wtedy, gdy ta wzbudziłaby i ich zainteresowanie. Większość z nich zaznacza jednak, że takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko.

Stworzenie dobrej kampanii marketingowej jest o wiele trudniejsze, niż pozornie mogłoby się wydawać. Działania reklamowe są jednym z najważniejszych elementów prowadzenia swojej działalności gospodarczej. Należy jednak pamiętać o tym, że do stworzenia dobrej treści warto zatrudnić profesjonalistów. Dzięki ich wsparciu umożliwiamy sobie skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów, co w realny sposób wesprze sprzedaż naszych usług.

Charakterystyka dobrej reklamy

Banery reklamowe powinny być przede wszystkim proste. Duża ilość znajdujących się na nich elementów, tekstów oraz grafik, powoduje wystąpienie negatywnych emocji u odbiorców. Warto zrezygnować z wielokolorowych i migoczących gifów, a zamiast nich zamieścić ciekawy projekt artystyczny lub inspirujące zdjęcie. Należy pamiętać, że proste treści skupiają o wiele większą uwagę od krzykliwych reklam, które wypełniają zarówno realną rzeczywistość, jak i tą internetową. Warto wystrzegać się przesady.

Dobra reklama to także taka, w której został użyty tzw. język korzyści. W tym przypadku chodzi o to, aby zanim wystąpimy o nakłonienie potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty, przedstawić mu zysk wynikający z takiego działania. Warto także skupić się na tym, aby nasza kampania marketingowa była skierowana do z góry określonej grupy odbiorców. Mowa tutaj o ustaleniu wieku odbiorców, ich statusu społecznego, zainteresowań, wykonywanej pracy oraz innych kryteriów tego typu. Dzięki temu znacznie zwiększamy swoje szanse na osiągnięcie sukcesu.

Bardzo istotne jest także, aby treść banera reklamowego była jasna i wzywała odbiorcę do podjęcia konkretnych działań. Powinien on zatem zachęcać użytkownika do zaangażowania, czyli dokonania zakupu lub skorzystania z usług danego przedsiębiorcy. Pamiętajmy, że każde kliknięcie baneru generuje koszty. Dlatego warto zadbać o jego wysoką jakość, aby każde wejście na stronę określonej firmy za jego pośrednictwem, kończyło się uzyskaniem korzyści materialnej.

W jaki sposób nakłonić odbiorcę do podjęcia działań?

Jedną z praktyk, która ma zminimalizować brak zaufania wobec reklamy, jest umieszczenie na niej przycisku nawołującego do podjęcia działania (tzw. Call-To-Action). Ważne jest, aby stanowił on bezpośredni zwrot do odbiorcy, taki jak np. „Sprawdź ofertę” lub „Poznaj szczegóły oferty”. Równie istotne jest, aby przycisk ten występował w kolorze wyróżniającym się do tła całego banera reklamowego.

Kolejnym kryterium, jakie zasługuje na uwagę, jest wybór odpowiedniego miejsca do zamieszczenia banera. Często okazuje się, że czynność ta jest o wiele trudniejsza od stworzenia projektu graficznego reklamy. Zaplanowanie miejsca publikacji jest bardzo ważne i nie należy bagatelizować tej kwestii.

Baner powinien znajdować się w widocznym miejscu na stronie internetowej. Najmniejszą skuteczność mają te, które umieszczone są na stronach głównych. O wiele większą popularnością kliknięć cieszą się te reklamy, które zostały umiejscowione W treści wpisów blogowych. Wynika to bezpośrednio z tego, że internauta decydujący się na lekturę danej treści, poświęca jej o wiele więcej czasu i zaangażowania niż informacje znajdujące się na tzw. Home Page. Dzięki temu prawdopodobieństwo tego, że zwróci on uwagę na baner, znacząco wzrasta.

Dodaj do zakładek Link.